ساليانه 3050تن عرقيجات گياهي به ارزش 21350ميليون ريال در استان يزد توليد مي شود .

يزدفردا :سرپرست معاونت صنايع و توسعه روستايي سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت ساليانه در اين استان 3050 تن عرقيجات گياهي به ارزش ناخالص 21 ميليارد و 350 ميليون ريال توليد مي شود .

به گزارش رسيده به يزدفردا :مهندس محمد علي مبيني با اشاره به توليد 120 نوع عرقيجات گياهي از فعاليت 130 واحد سنتي و 3 واحد صنعتي در اين عرصه خبر داد و افزود حدود 500 نفر در كارگاههاي مذكور به فعاليت اشتغال دارند .

وي همچنين با اشاره به رواج خاص صنعت گلابگيري در اين استان تصريح كرد در حال حاضر 113 هكتار از اراضي استان يزد در مناطق كوهپايه اي شهرستان هاي تفت و مهريز زير كشت گل محمدي قرار دارد كه ساليانه با متوسط عملكرد 3 تن در مجموع 339 تن گلاب از انها برداشت مي شود .

مببيني در ادامه از بنيه اندك اقتصادي توليد كنندگان و كمبود تسهيلات اعتباري به عنوان بزرگترين مشكلات صنعت توليد عرقيجات گياهي در استان يزد نام برد و در راستاي حل آن خواستار مساعدت مسئولين امر شد .

وي همچنين بر برنامه هاي سال جاري سازمان جهاد كشاورزي در تجهيز و نوسازي واحدهاي توليد كننده عرقيجات گياهي كه با همكاري مركز بهداشت ، صندوق مهر رضا (ع) ، و اعتبارات موضوع بنگاههاي كوچك زود بازده اجرا مي شود تاكيد كرد .

يزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا